Skip to content

Választópolgárként és uniós állampolgárként a magyarországi választásokhoz kapcsolódóan számos ügyben van lehetősége kérelmet benyújtani. Külhoni magyar állampolgárként vagy nemzetiségiként regisztrálhat a választásokra, mozgóurnát igényelhet a szavazásához, illetve lakóhelyétől eltérő szavazókörben vagy külföldön való szavazáshoz is kérelmet nyújthat be. A benyújtható kérelmek közül aszerint választhat, hogy rendelkezik-e magyarországi lakcímmel.

Kérelmek magyarországi lakcímmel rendelkezőknek

Kérelmek magyarországi lakcímmel nem rendelkező magyar állampolgároknak

Tájékoztatás az elektronikus ügyintézésről

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: e-ügyintézési tv.) az elektronikus ügyintézést biztosító szerv és az ügyfél elektronikus kapcsolatának általános szabályait, továbbá az elektronikus ügyintézést biztosító rendelkezéseit tartalmazza.

A Nemzeti Választási Iroda (a továbbiakban: NVI) az E-ügyintézési törvény 1. § 17. a) pontja értelmében kötelezett az elektronikus ügyintézést biztosítani ügyfelei részére.

Az NVI az elektronikus űrlapokat biztonságos kézbesítési szolgáltatás igénybevételével fogadja a Hivatali Kapun, amely biztosítja az elektronikus űrlapok sértetlenségét és befogadásuk tényének és időpontjának egyértelmű igazolását.

Az NVI az elektronikus ügyintézést a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF) és az e-papír-szolgáltatáson keresztül biztosítja az alábbiak szerint:

SZEMÉLYRE SZABOTT ÜGYINTÉZÉSI FELÜLET (SZÜF)

Az NVI a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény) rendelkezéseinek megfelelően mind az ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező, mind az azzal nem rendelkező állampolgároknak teljes körű elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosít a választásokhoz kapcsolódó kérelmek benyújtására. A szolgáltatás a magyarországi lakcímmel rendelkező, illetve a magyarországi lakcímmel nem rendelkező (külhoni) választópolgárok számára egyaránt elérhető.

A SZÜF-ön jelenleg választható ügytípusok:

VÁLASZTÁS

  • ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK
  • Általános tájékoztatás kérése
  • Igazolás választójogról
  • Panaszok/közérdekű bejelentések

 

  • SZAVAZÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRELMEK
  • Átjelentkezés az időközi helyi önkormányzati választásokon
  • Mozgóurna igénylése a helyi népszavazásokra
  • Mozgóurna igénylése az időközi helyi és nemzetiségi önkormányzati választásokra

 

  • REGISZTRÁCIÓ
  • Névjegyzékbe vétel/módosítás/hosszabbítás/törlés iránti kérelem – magyarországi lakcímmel nem rendelkező választópolgárok részére

 

  • MÁS EU-S POLGÁROK KÉRELMEI
  • Más EU-tagállam polgárának névjegyzékbe vétele/törlése az Európai Parlament tagjainak választására

 

  • NEMZETISÉGI KÉRELMEK
  • Nemzetiségi névjegyzékbe vétel/törlés iránti kérelem

 

  • ADATVÉDELEM
  • Adatok választási kampány célú szolgáltatásának tiltása/engedélyezése
  • Tájékoztatás a választási informatikai rendszerben nyilvántartott adatokról

 

  • SEGÍTSÉG A FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐK SZAVAZÁSÁHOZ
  • Szavazási segítség iránti kérelem fogyatékossággal élők szavazásához

 

A SZÜF-szolgáltatás elérhetősége: https://magyarorszag.hu

E-PAPÍR-SZOLGÁLTATÁS

Az e-papír általános célú elektronikus kéreleműrlap ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, szervekkel.

Az e-papír-szolgáltatás célja, hogy azokban az eljárásokban vagy egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek beadványát elektronikus úton továbbítani a hatóság felé, amelyeket gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt nem indokolt szakrendszerrel támogatni.

Az e-papír-szolgáltatás központi azonosítási ügynök (KAÜ) szolgáltatáson keresztül vehető igénybe, elérhetősége:

Az e-papír-szolgáltatás elérhetősége https://epapir.gov.hu

Az NVI felé e-papír-szolgáltatás keretében az alábbi ügytípusokat tudják ügyfeleink kiválasztani:

1. Közérdekű adatigénylés (Nemzeti Választási Iroda)        [Közérdekű adat megismerése iránti igény benyújtása.]

Témacsoport: „Adatigénylés”.

2. Személyes adatok kezelésével kapcsolatos tájékoztatás/helyesbítés kérése (Nemzeti Választási Iroda)       [Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény szerinti érintetti jogok gyakorlásához kapcsolódóan benyújtható kérelmek.]

Témacsoport: „Adatigénylés”.

3. Általános tájékoztatás [Általános tájékoztatás kérése a választásokkal, népszavazásokkal, európai polgári kezdeményezésekkel, valamint a választási eljárással kapcsolatos jogszabályokról.]

Témacsoport: Általános tájékoztatás kérése”.

4. Panasz, közérdekű bejelentés [A szervezet tevékenységével kapcsolatos, a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény szerint benyújtható panaszok és közérdekű bejelentések.]

Témacsoport: „Panaszok/közérdekű bejelentések”.

5. Magyarországi lakcímmel nem rendelkező választópolgárok névjegyzékbe vételi kérelmével kapcsolatos jogorvoslat [Névjegyzékbe vételi kérelmet (regisztráció, regisztráció meghosszabbítása, regisztráció törlése, adatmódosítás, könnyített tájékoztató kérése) elbíráló döntés elleni fellebbezés. A fellebbezést legkésőbb a döntés meghozatalát követő 15. napon lehet benyújtani.]

Témacsoport: „Jogorvoslat”.

6.  Igazolás választójogról [Bármely nagykorú polgár kérheti a Nemzeti Választási Irodától annak igazolását, hogy a választójoggal nem rendelkező polgárok nyilvántartása alapján vele szemben nem áll fenn a választójogból való kizáró ok.]

Témacsoport: „Választás”.

rendelkezési nyilvántartás (RNY) szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére.

A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el KAÜ-szolgáltatáson keresztüli azonosítást követően.

  • Ha az ügyfél gazdálkodó szervezet, az e-ügyintézési tv. 14. § (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni a rendelkezési nyilvántartásba az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét.
  • Ha az ügyfél természetes személy, és ügyeit elektronikusan kívánja intézni, az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából alaprendelkezést kell tennie.

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos esetleges panasz az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletnél (https://euf.gov.hu) jelenthető be.

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban felmerült kérdésekben az országos telefonos ügyfélszolgálat (kormányzati ügyfélvonal) nyújt segítséget. Telefonszám: 1818.

Back To Top